Den glädjen när man får träffa någon man saknat riktigt mycket igen

Som ni alla vet bor min far inte hemma hos oss här i Sverige! Utan han bor på Irland, strax utanför Dublin, själva huvudstaden. Detta betyder att jag inte träffar honom så ofta, bara någon gång då och då. Ibland i Sverige och ibland på Irland. Har hälsat på honom några gånger sedan han flyttade till Irland. För mig är Irland ett utav mina favoritställen, naturen är så underbar, allt är så himla grönt och mycket grönare än Sverige, tänka sig. Irland är perfekta stället att åka till om man vill uppleva fantastisk miljö, eller rida genom ängar eller kanske upptäcka ön från skyhöga höjder. Irlands historia? Det är något jag inte brukar tycka är intressant, alltså historia om ett land eller ö. Men Irlands historia åh herregud ja den är riktigt intressant så du anar inte. Iallafall om man lyssnar på en irländare. Utelivet är galet, och guiness är det dem avgudar mest av allt men juste whiskey var det också. Dans, glädje, irlänska pubar och irländsk musik. Undomar som sitter och spelar musik framför brasan, sjunger så det ekar genom pubarnas väggar och får alla att hänga med att sjunga oavsett vad. Skojar runt och delar sin glädje med människor som står en närmast, eller kanske bara såna man vet vilka det är eller tillochmed människor man aldrig tidigare träffat. Ja Irland är rent ut sagt magiskt.
 
I somras reste vi runt nästan hela Irland, hela familjen. Vi var tillochmed upp till Nordirland som räknas för sig själv. Ikväll kommer pappa hem och jag kan inte annat än vara glad. Han betyder otroligt mycket. Han har varit med under hela min existens och även fast han för ett år sedan flytta till Irland finns han ändå hos mig. Vi ringer varandra via Viber och berättar allt som hänt, vi kan verkligen berätta allt. Det är så himla skönt, det spelar ingen roll vad det handlar om. Det kan vara killproblem eller något annat som ät helt galet. Jag älskar honom så och har saknat honom så otroligt mycket så ni anar inte. 
 
 
 
Taggar: Glädje;

Kommentera inlägget här :